Vilket flow...elller??

Det har gått en tid sedan sist.
Jag har flyttat, och är inneboende.
Bor nu glassigt nära stan, typ flyttade från Söder till Öster.
Men Söder ligger såklart närmast hjärtat.
Vad som har hänt sedan sist är att massor, massor, massor av saker anfaller mig och att nyårsplanerna riskerar att gå åt helvette.
Men det får jag ta itu med.

I helgen så var jag på Wellness mässa på Balettakademien och slappnade av och hade det bra med Tess, Em,  B/R & D mfl.
Fantastiskt. Med mig hem hade jag massa trevlig information, mindre ont i kroppen (det kändes som att jag hade burit mycket mer på vägen dit fast det var precis tvärt om!!!!!), ett snyggt yoga-linne och ren eterisk citronolja och pepparmyntsolja som Em rabatterade alldeles för mycket.
Av andra anledningar så är hon en person som man älskar från första stund.

Hur det gått med tentan vet jag inte än. Vet inte om jag vill veta heller.
Jag försöker släppa taget om saker jag inte har makt att påverka och inte stressa upp mig så hysteriskt.
Men det är svårt.

Idag så var jag på ett morgonseminarium och jävlar...
Jag blev inspirerad, jag förstod inte allt men känner att det finns hopp om att klara att skriva avhandlingsrapporten. Nu när jag tänker på hur inspirerad jag blev så sitter jag här och skrattar för mig själv. Inte för att det föreläsningen speciellt roande, för det var den inte. Intressant är ett bättre ord.

Mycket beror på att föreläsaren har "Miss Nöjds" ögonbryn fast påmålade i ljusbrunt.
Och dessutom har hon stil, dräkt och klackar.
Tummen upp säger jag och gillar ännu mer att hon är kunnig och vill någonting med vad hon gör.
Min vän O säger"Ja, det var ett stiligt fruntimmer.."
Han är den enda som jag känner som hittills använder ordet stilig för att beskriva en kvinna.

Inspirationen blev texter och små improvisationssnuttar när jag väntade på en avi för att kunna gå och hämta ut min kurslitteratur.
Kreativt flow tills jag somnade rakt över sängen som en trasa. Tjoho.

Dock kom inte avin, och jag börjar känna paniken klibba sig fast.
Fasen, allt ska vara klart snart!!!!!
Men som sagt jag ska försöka att inte lägga energi på att stressa och spänna mig för saker jag inte kan påverka.

Jag önskar att jag hade råd att gå på kvällskurser på BA och Yoga någon gång i veckan åtminstone.....
Önskar mig det i Julklapp, hahaha!

Jag tänkte bjuda på vackra höstbilder som jag tagit med hittar inte kabeln för att ladda över dem ifrån kameran.
Den måste ha blivit kvar i lägenheten eller kommit bort i flytten.

Ni får en bild på Miss Nöjd istället. Lite suddig men ögonbrynen syns!

Ta hand om världen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0