Nu kan jag säga att det är okej.

Jag är hos Tess, bor här så länge.
Sade upp mig för att jag inte mådde bra i vad det förde med sig att bo inneboende på det andra stället.
Nu är jag ett riktigt fint boende på kornet.
Dyrare men värt det om jag kan få andas och känna mig bekväm.
Ska titta på det imorgon! Det låter alldeles för bra för att vara sant.
Det ligger väldigt nära mitt drömboende och centralt så att det skriker om det.
Värre är det med pluggandet eftersom jag aldrig kan få ro att sitta ner och ta upp det.
Jag mådde så fruktansvärt dåligt förut men det blir bättre.

Funderar starkt på att göra ett studieuppehåll eller avsluta detta för tillfället tills min vardag känns någorlunda stabil.
Jag vill inte behöva lida av dåliga studieresultat, indraget studiebidrag och låneavslag senare.
Nu söker jag jobb, och håller tummarna och andan.
Hoppas och önskar och tror att jag har en chans.
Det skulle kännas så otroligt skönt att ha den tryggheten. Och så skulle jag kanske ha råd att dansa på fritiden, och YOGA!!!
Absolut vill jag kunna sjunga och kunna betala någon för att läsa monolog med mig till våren.
Hoppas bara på jobb så att jag kan vara säker på jag har råd att bo kvar. Om det nu blir det stället.

Så, i Torsdags bars det sista in till rummet och nu på söndag ska allt ut igen.
3 flyttar på tre månader, jag är så slut i kroppen men än mer i knoppen.
vad som får mig att orka överhuvudtaget är viljan att kunna vara kvar, jag biter mig fast. Det finns inte så mycket förutsättningar till framtid om jag bor hemma.

Flyttbilen går på söndag.
Jag går av, eller så blir jag härdad.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0