Jag och Misty har flyttat in.

Nu har jag flyttat in och ska sova andra natten i lägenheten.
Det mesta är upppackat, jag har fullt av bra mat i köket osv.

Samma dag som jag flyttade in flyttade även Misty in, min rumskompis. Hon gick och lade sig på sängen och somnade direkt. Då tyckte hon att det var lugnt och bra. Sedan kom hon på att man nog borde ha lite inflyttningspanik och liga bakom kuddar, och gömma sig bakom bokhyllor och sånt.
Jag förstår henne och hade absolut gjort likadant om det inte vore för alla måsten.

Nu ligger hon däckad under badkaret men nosen i avloppsbrunnen. Om hon inte flyttar på sig till imorgon så måste jag montera ner hela jävla badkaret (igen) och pilla fram henne.
Uh, hon kommer att lukta illa och vara ruffsig. Men hon är väldens gulligaste tjej och gör aldrig någon väsen av sig trotts att hon har lite udda vanor och intressen. Oh, nu kikade hon ut ur badrummet för att kolla var knattrande ifrån tangentbordet var för någonting.
Jaha, hon gav mig en blick och vände tillbaks till avloppet underbadkaret.

De första dagarna var det som att ha någon psykiskt närvarande person, men inte fysiskt.
Jo, jag såg att hon använde toalätten, att  hon varit i köket och ätit och druckit, skräpade ner mm.
Men man såg nästan aldrig henne om man inte vred nacken ur led och ålade in under soffan eller bokhyllan.
Det gjorde jag ju självklart. Men det är underligt.

Det är ju inte att hon inte tycker om att vara social, hon tar bara inte initiativ till det själv. Hon har inte social fobi, jag lovar. Men hon är väldigt mån om att inte störa någon och gör inte mycket väsen av sig.
Men jag gillar henne verklgen och jag troratt vi kommer att bli myket goda vänner.
Jag trivs förvånansvärt bra med att ha någon annan runtsmygande i boet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0